VÄLJ SPRÅK:

Lionbridge rekryterar Tony Stoupas som ny CTO

Lionbridge rekryterar före detta Moody’s-chef som CTO

WALTHAM, USA – 25 november 2019 – Lionbridge, global ledare inom lokalisering och dataträning, har rekryterat Tony Stoupas som CTO. Han kommer närmast från en ledande befattning på Moody’s. Stoupas kommer att ansvara för global teknik, utveckling och informationssäkerhet.

“Teknik är en av de viktigaste faktorerna i vår stora omvandling”, säger John Fennelly, Chief Executive Officer på Lionbridge. “Vi måste kunna fortsätta erbjuda våra kunder och vårt samhälle lättanvända verktyg som gör kundupplevelsen bättre. Det är väldigt roligt att Tony har börjat hos oss.”

På Moody’s arbetade Stoupas som Chief Information Officer och var initiativtagare till företagets globala tekniska omvandling. Han har också haft ledande befattningar på UBS och Mellon Financial Corporation. Stoupas ingår dessutom i rådgivningsgrupper på .406 Ventures, Evanta och andra ledande teknikföretag.

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I mer än 20 år har vi hjälpt företag i kontakten med globala kunder och medarbetare genom att leverera tjänster för lokalisering och dataträning på mer än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett nätverk med en miljon experter i mer än 5 000 städer som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham i USA och vi har lösningscenter i 26 länder. Läs mer på www.lionbridge.com/sv/.

Mediekontakter: