Lionbridge Madrid har tilldelats certifieringen ISO 17100

Senast uppdaterad: april 19, 2020 2:16e m

MADRID, Spanien – 15 januari 2019 – Lionbridge, som är en av världens största lokaliseringsleverantörer, har nöjet att meddela att kontoret i Madrid har fått certifieringen ISO 17100.

Den internationella organisationen för standardisering (ISO) är ansvariga för ISO 17100 som är den högsta certifieringen för översättningstjänster. För att bli tilldelad certifieringen måste företagen uppfylla höga process- och resurskrav som garanterar att lokaliseringskunderna får högsta möjliga kvalitet på de tjänster de köper.

Lionbridge International, som är ett multinationellt företag, är sedan länge certifierat på global nivå. Men den här certifieringen som tilldelas av standardorganisationen Aenor är specifik för Madrid. ”Oavsett om arbetet utförs i Caleruega, Sao Paulo, Beijing eller på vårt huvudkontor i Waltham (MA) i USA, har våra kunder alltid kunnat lita på att Lionbridge levererar korrekta, slagkraftiga översättningar”, säger John Fennelly, Lionbridges VD. ”Den här särskilda certifieringen för vår verksamhet i Madrid är en extra bonus och en garanti för de spanska kunderna att ett utmärkt jobb har utförts på vårt lokala kontor.”

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I mer än 20 år har vi hjälpt företag i kontakten med globala kunder och medarbetare genom att leverera tjänster för lokalisering och datautbildning på fler än 350 språk. Via vår plattform i världsklass hanterar vi ett nätverk med en miljon experter i över 5 000 städer som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham (MA) i USA och vi har lösningscenter i 26 länder. Läs mer på www.lionbridge.com/sv/

Mediekontakter: