Lionbridge utser Corinne Saunders till Managing director för EMEA

Senast uppdaterad: april 19, 2020 2:02e m

WALTHAM, Massachusetts, USA – 23 januari 2020 – Lionbridge, en global ledare inom lokaliserings- och datautbildningstjänster, meddelade idag att de har rekryterat den tidigare VD:n på Wolters Kluwer, Corinne Saunders, som Managing director för EMEA. Lionbridge har för närvarande 51 kontor i 26 olika länder runt om i världen. Saunders kommer att ansvara för försäljning, kontohantering och marknadsföring inom EMEA.

”En stor del av vår verksamhet bedrivs i Europa, vilket kommer att fortsätta vara en växande marknad för vår verksamhet inom AI och lokalisering. Jag är väldigt glad över att Corinne kommer till oss för att leda vår utveckling inom EMEA”, säger John Fennelly, VD på Lionbridge. ”Under hela sin karriär har hon visat att hon har en utomordentlig förmåga att främja innovation och förstå kundernas behov.”

När hon arbetade på Wolters Kluwer hade hon rollen som VD för tillväxts- och utvecklingsmarknader. Saunders kommer att arbeta från Bryssel i Belgien.

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I mer än 20 år har vi hjälpt företag i kontakten med globala kunder och medarbetare genom att leverera lokaliserings- och datautbildningstjänster på fler än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett nätverk med en miljon experter i över 5 000 städer som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att förmedla budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham i Massachusetts, USA och vi har lösningscenter i 26 länder. Läs mer på www.lionbridge.com/sv/

Mediekontakter: