VÄLJ SPRÅK:

Lionbridges CSO är en av de mest inflytelserika inom cybersäkerhet enligt PrivSec Report

WALTHAM, USA – 1 november, 2019Lionbridges Chief Security Officer Douglas Graham är en av 200 nationella ledare som finns med på årets PrivSec200, en lista över proffs inom cybersäkerhet och som påverkar den framtida utvecklingen inom datasekretess och informationssäkerhet. På listan finns även personer med ledande befattningar från Intuit, American Express, Samsung och GE.

Lionbridge, ett företag som erbjuder marknadsförings-, testnings- och globaliseringstjänster, har kontor i 26 länder och Grahams team ser till att de är säkra. Han har också huvudansvaret för säkerheten på Lionbridges portal för översättningsteknik och lokaliseringsprocesser. “För multinationella företag kan en dåligt hanterad översättningsprocess innebära en säkerhetsrisk”, förklarar han. I oktober rapporterade Wall Street Journal om en översättningsapp som de kinesiska myndigheterna uppgavs använda för att stjäla internationella data. Sent under 2017 laddade en annan onlinebaserad översättningsapp upp Statoil-medarbetarnas personuppgifter till Google Search utan Statoils vetskap. “Säkerhet har alltid varit viktigt för Lionbridge”, säger Graham. “Den här utmärkelsen visar också hur det blivit allt viktigare även för resten av världen att skydda översättningsdata.”

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I 25 år har vi hjälpt företag i kontakten med deras globala kunder och medarbetare genom att leverera översättnings- och lokaliseringstjänster på fler än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett globalt nätverk med passionerade experter som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham, Massachusetts i USA och vi har lösningscenter i 26 länder. Läs mer på www.lionbridge.com.

Mediekontakter: