VÄLJ SPRÅK:

Women in Localization välkomnar Lionbridge som Gold-sponsor

WALTHAM, MA, USA, 1 oktober 2020 Women in Localization (W.L.), den ledande branschorganisationen för kvinnor i lokaliseringsbranschen, är glada att kunna meddela att Lionbridge, en global ledare inom lokaliserings- och datainlärningslösningar, går in som Gold-sponsor 2020–2021.

Uppbyggnaden av en ny organisation och community börjar på gräsrotsnivå, med enskilda personer som bidrar ideellt med tid, expertis och andra resurser. Tack vare stödet från ledande företag som Lionbridge kan W.L. utöka sin globala påverkan och lägga grunden till fortsatt tillväxt. Women in Localization är en community med 25 avdelningar över hela världen.

”Lionbridge har länge varit en supporter till Women in Localization och vi är mycket tacksamma för deras deltagande som Gold-sponsor”, säger Allison McDougall, styrelseledamot för sponsorskap i Women in Localization. ”Vårt uppdrag med inkludering och främjande av en global community för kvinnor och lokaliseringsbranschen är mer relevant än någonsin. Lionbridges stöd är till stor hjälp i arbetet med att ge Women in Localization-medlemmar uppmärksamhet globalt.”

Lionbridge har länge varit en trogen supporter till W.L. globalt och hjälpt till med evenemang för lokala avdelningar med expertdiskussioner om ämnen som mentorskap samt genom individuellt stöd från Lionbridge-medarbetare som aktiva evenemangsdeltagare. Lionbridge ser fram emot ett fortsatt samarbete med W.L. för att sprida budskapet om mångfald och hjälpa till med utökade initiativ för mentorskap och utbildning.

Sponsorskapet understryker Lionbridges engagemang för att skapa en inkluderande miljö och främja mångfalden för sina globala medarbetare.

”Vårt uppdrag är att riva barriärer och bygga broar och som företag värderar vi inkludering och mångfald högt”, säger Lionbridges vd John Fennelly. ”Uppdraget är helt i linje med den inkluderande community som Women in Localization har skapat. Vi ser fram emot ett utökat samarbete för att stödja deras globala tillväxt och påverkan.”

Om Lionbridge

Lionbridge samarbetar med olika aktörer för att riva barriärer och bygga broar över hela världen. I 25 år har vi hjälpt företag i kontakten med deras globala kunder och medarbetare genom att leverera översättnings- och lokaliseringstjänster på fler än 350 språk. Via vår plattform hanterar vi ett globalt nätverk med passionerade experter som samarbetar med olika aktörer för att skapa kulturellt anpassade upplevelser. Vi använder det bästa av mänsklig kompetens och maskinintelligens för att kommunicera budskap som är anpassade till våra kunders kunder. Lionbridges huvudkontor finns i Waltham, Massachusetts i USA och vi har lösningscenter i 26 länder. Läs mer på www.lionbridge.com.

Om Women in Localization

Women in Localization (W.L.) grundades 2008 av Silvia Avary-Silveira, Eva Klaudinyova och Anna N. Schlegel, och är den ledande branschorganisationen för kvinnor i lokaliseringsbranschen med över 5 000 medlemmar globalt.

Deras uppdrag är att utveckla en global community för främjandet av kvinnor och lokaliseringsbranschen. Målet är att tillhandahålla ett öppet forum där kvinnor kan dela sin expertis och erfarenhet och hjälpa varandra framåt i karriären.

W.L. startades i San Francisco Bay Area och har nu medlemmar över hela världen med lokala avdelningar på många olika platser.